Co to je premenstruační syndrom neboli PMS a jak snížit jeho příznaky?

Podle průzkumů se menstruační bolesti nevyhnou téměř žádné ženě. Některé pociťují během tohoto období pouze malé nepohodlí, jiné si musí brát volno z práce. Ženský cyklus není tak jednoduchý, jak se dříve myslelo. Jde o složitý proces, který je do jisté míry ovlivněn kolísající hladinou hormonů.

Pociťujete několik dní před začátkem krvácení nepříjemné chvilky? Možná jde o PMS syndrom. Přiblížíme vám, jaké jsou nejčastější příznaky premenstruačního syndromu a poradíme, co dělat pro jejich snížení.

Definice PMS aneb co to je premenstruační syndrom?

PMS je zkratka pro premenstruační syndrom, který dokáže potrápit nejednu ženu. Co si pod tímto názvem představit? Zjednodušeně řečeno jde o souhrn velkého množství nejen fyzických, ale také psychických zdravotních komplikací.

Nejlépe hodnocený produkt na snížení příznaků menopauzy

To, jaké budou konkrétně a jaká bude jejich intenzita, záleží na mnoha okolnostech. Zásadní roli hrají například geny a celkový zdravotní stav. Příznaky premenstruačního syndromu přicházejí 7 až 14 dní před prvním dnem menstruace a po začátku krvácení postupně odeznívají.

Příčiny PMS? Zatím neznámé

Premenstruační syndrom je do dnešního dne pro lékaře a odborníky tak trochu velkou neznámou. Nikomu se zatím nepodařilo přesně objasnit, co v organismu PMS syndrom spouští. Musíme se tedy spokojit s vysvětlením, že za to nejspíš může hormonální disbalance v těle.

Chcete snížit nepříjemné pocity PMS a zažít konečně klidné a mnohem méně bolestivé chvilky? Potom si nenechte ujít výsledky testování oblíbeného produktu Proerecta Woman, který sklízí ohromný úspěch svou funkčností a přírodním složení.

Bylo totiž zjištěno, že v ženském organismu hladiny hormonů estrogenu, progesteronu a prolaktinu nemají po celý měsíc stálou hodnotu. Kolísavost a změna v poměru hladiny hormonů má přímý dopad na další chemické procesy v těle, a proto může mít žena, která trpí PMS syndromem, klidně několik příznaků současně.

Příznaky premenstruačního syndromu můžou mít fyzický i psychický charakter

Z odpovědí v dotazníkových šetření vyplývá, že komplikovaný průběh menstruace nebo konkrétně PMS syndrom, postihuje více než 80 % žen. Pokud si myslíte, že tak vysoké číslo by zasloužilo alespoň dovolenou navíc, jste na omylu.

Z lékařského hlediska se oficiálně nejedná o nemoc, a proto nezbývá nic jiného, než příznaky premenstruačního syndromu a samotnou menstruaci takzvaně přežít. Jaké jsou ty nejčastější komplikace spojené s PMS syndromem?

  1. Fyzické příznaky premenstruačního syndromu
  • křeče, bolest a tlak v podbřišku,
  • bolest břicha a pocity na zvracení,
  • bolest hlavy, která se může vystupňovat až do migrény,
  • křeče ve svalech, nepříjemná bolest kloubů v jakékoliv části těla,
  • přecitlivělá, napjatá, zvětšená a bolestivá prsa a bradavky,
  • snížená produktivita, únava, zvýšená tělesná teplota,
  • problémy s vyprazdňováním (zácpa, průjem),
  • nafouklé břicho, končetiny z důvodu velkého zadržování vody v těle,
  • pupínky, akné a jiné kožní problémy na obličeji, ale i po těle,
  • špatné usínání, probouzení během noci nebo nespavost,
  • velké chutě na sladké, nebo slané potraviny,
  • snížené libido a nezájem o sexuální hrátky.
  1. Psychické příznaky premenstruačního syndromu
  • psychický strach a úzkosti, rozvoj až do deprese,
  • nálada jako na houpačce, vše si člověk bere osobně, nesoulad se stávajícím životem,
  • pocitově snížené IQ, chybí koncentrace,
  • černé myšlenky a pocity bezcennosti,
  • vztek, zlost a agresivita, která ohrožuje okolí.

Psychické příznaky premenstruačního syndromu

Komu se PMS nevyhne?

Nejde jednoznačně určit, u kterých žen se premenstruační syndrom objevuje nejčastěji. Postihnout může v podstatě každou menstruující ženu. Velkým problém je to, že příznaky premenstruačního syndromu nejsou stálé. Jejich rozsah a intenzita se mění jak s přibývajícím věkem, tak s každou periodou.

Tím pádem se na ně žena nemůže absolutně vůbec připravit. Nedávné výzkumy zjistily, že premenstruační syndrom je součástí každého měsíčního cyklu žen, které mají 20 až 40 let.

Nejste spokojená s kvalitou vašich vlasů? Prozradíme vám 5 tipů, jak předejít padání vlasů v menopauze.

Diagnóza premenstruačního syndromu je složitá

Premenstruační syndrom s sebou přináší nespočetné množství příznaků, které se můžou během jednotlivých cyklů projevovat v různých intenzitách, nebo rozsahu. Nemusí být pravidelné, a proto je jeho diagnóza lékařem velmi komplikovaná.

Často jí předchází velký počet testů a vyšetření. Některé symptomy totiž mohou být podobné s jinými nemocemi. A lékař musí mít jistotu, že se nejedná o jinou nemoc.

Proerecta WOMEN recenze: Doplněk stravy k PMS, menstruaci a menopauze

Co dělat pro zmírnění PMS?

I přesto, že je vývoj léků na vysoké úrovni, asi vás zklameme. Premenstruační syndrom nejde zatím vyléčit žádným speciálně vyrobeným práškem. Nepříjemné projevy spojené s PMS syndromem, nebo samotnou menstruací, mnoho žen řeší takzvanými analgetiky. Jde například o Ibuprofen, nebo Ibalgin. Avšak taková léčba projevů premenstruačního syndromu může být zdravotně nebezpečná, a proto by měla být spíše ojedinělá.

Pokud je období před a během periody obzvlášť problematické, je nutné navštívit lékaře. Ten na základě vyšetření většinou doporučí léčbu premenstruačního syndromu v podobě hormonální antikoncepce, přírodními doplňky nebo podávání hormonů žlutého tělíska.

Chcete podpořit vaše zdraví a snížit projevy PMS syndromu i bez růžových pilulek? Udělejte změny ve vašem životním stylu. Jaké to jsou?

  1. Jezte více ovoce, zeleniny a čerstvých potravin. Dodáte tělu potřebné množství vitamínů, minerálů a vlákniny.
  2. Začněte pravidelně sportovat, nebo chodit na delší procházky. Pohyb má pozitivní vliv na pohybový aparát a také na vaši náladu.
  3. Naučte se odpočívat. Před a během menstruace zvolněte tempo a vynechejte tvrdé tréninky.
  4. Používání bylinek na premenstruační syndrom může ulevit od bolesti. Dopřejte si je ve formě čajů, tinktur, nebo přírodních doplňků stravy.
  5. Omezte během menstruace pití alkoholu, který škodí zdraví.
  6. Dopřejte si kvalitní spánek, během kterého může tělo regenerovat.
  7. Udělejte si radost dárkem od sebe pro sebe. Pozitivní psychické rozpoložení podpoří lepší zvládnutí náročného období.

Pokulhává vaše zdraví a vy už nevíte, co s tím? Odtajníme vám, jak zvýšit imunitu nejen v období pandemie.

V jakém případě se lékaři nevyhnete?

Velká část žen se potýká s bolestivou menstruací a negativními vlivy PMS syndromu. Nejde tedy o nic výjimečného. Každá žena se zdravotními komplikacemi spojené s menstruací bojuje po svém. Většinou však po pár dnech ustanou.

Pokud však jsou bolesti opravdu silné a vaše psychické rozpoložení je velmi negativní až života ohrožující, ihned kontaktujte vašeho lékaře. Možná se totiž nejedná o klasický premenstruační syndrom, ale o premenstruační dysforickou poruchu, která se označuje zkratkou PDD.

Nejčastější dotazy spojené s PMS syndromem

  1. V kolika letech se může premenstruační syndrom objevit?

Bohužel, nejde přesně říct, v kolika letech se PMS syndrom u žen objevuje. Průzkumy naznačují, že nejčastěji jím trpí ženy mezi 20 až 40 rokem. Podle odpovědí také můžeme konstatovat, že čím je žena starší, tím mohou příznaky více zasáhnout její běžné fungování.

  1. Jde nějak předejít PMS syndromu?

Jak jsme už zmínili výše, tak univerzální lék, ani příčina PMS syndromu není zatím známa. Proto neexistuje přesný návod, jak předejít, nebo léčit premenstruační syndrom. Obecně je doporučováno dodržovat zdravý životní styl. Jeho základem je vyvážený jídelníček a dostatečný pohyb.

  1. Existuje nějaký přírodní doplněk stravy na podporu ženského zdraví?

V obchodech najdete velké množství doplňků stravy obsahujících bylinky na premenstruační syndrom. Tabletky podpoří klidnější průběh menstruace a zároveň přispějí ke snížení intenzity PMS syndromu. Jedním z vysoce hodnocených přírodních doplňků stravy je Proerecta woman. V jeho složení najdete pouze prvotřídní suroviny a ty nejznámější bylinky na premenstruační syndrom jako jsou extrakty z macy peruánské, ženšenu, nebo drmku obecného. Nechybí ani vitamíny a minerály důležité pro normální fungování organismu.

Nejste v tom sama

Ženské problémy jsou ve společnosti zatím stále spíše tabu. Veřejně se o nich nemluví a tím pádem mají ženy ostych se o nich vyjadřovat. Je důležité si uvědomit, že PMS syndrom pociťuje skoro každá žena. Jde o velmi běžný jev stejně jako případný diskomfort při menstruaci.

Už jen tento fakt může některým ženám pomoci k lepší psychické pohodě. Na druhou stranu extra silné bolesti při menstruaci a výrazné poruchy psychiky spojené s premenstruačním syndromem je nutné řešit s lékařem.

Klimakterium je náročným obdobím pro každou ženu. Sepsali jsme pro vás babské rady, jak snížit příznaky menopauzy.

Důležité informace k menopauze

Může vás zajímat

Vše o zvětšení prsou, bez nákladné, plastické operace.

Chcete snížit příznaky menopauzy? Pomůže Menoxin

Pomáhám ženám s menopauzou

Vím vše o menopauze - Andrea Vaňková

Jmenuji se Andrea Vaňková a snažím se pomáhat ženám v období menopauzy, protože jsem si sama prošla tímto cyklem. pomáhat. Jelikož velice ráda píši a tvořím, požádala jsem svého nevlastního synovce, zda by mi vytvořil magazín, kde bych mohla pomáhat ženám s jejich problémy. Netrvalo to dlouho a já měla vlastní webové stránky. Vše dělám ve volném čase, protože žiji běžný život a aby návody s tipy měly nějakou publikovatelnou frekvenci, požádala jsem o pomoc mé dvě dlouholeté kamarádky.

Veškeré tipy a rady, které najdete v našem magazínu, jsou skutečně funkční a sami na sobě jsme je otestovali, proto věřím, že pomůžeme mnoha ženám s jejich obtížemi a vysvětlíme vše, co se pod pojmem menopauza neboli klimakterium skrývá. Především doporučuji všem ženám, aby jejich menopauza neovlivnila jejich psychiku a uvědomily si, že jde o běžný životní cyklus, kdy žena přechází do jakési hlubší moudrosti.