Menopauza: příznaky, průběh a tipy, jak si sama pomoci 2017-09-09T10:46:39+00:00

Menopauza: příznaky, průběh a tipy, jak si sama pomoci

Menopauza je přirozený jev, který nastává u žen mezi 40 až 60 lety života. Jedná se o fyziologické změny, kdy ženské pohlavní orgány přestávají plnit svou primární funkci – přípravu na těhotenství a správný průběh těhotenství. Vše má na svědomí tvorba estrogenů, tedy pohlavních ženských hormonů, a to především Menopauza je přirozený jevve vaječnících. Se snížením produkce hormonů dochází k přirozenému „přechodu“.

Víte, že existují produkty a metody, jak zmírnit proces menopauzy? Právě o tom je náš magazín. Odteď nejste na menopauzu samy, ale máte naši podporu.

Menopauza neboli klimakterium

Menopauza se odborně nazývá klimakterium a v podstatě znamená ztrátu menstruace po přechodu. Pro ženy je to zcela přirozený jev, kterému se nedá ubránit, ovšem lze poměrně snadno odstranit nepříjemnosti s ní spojené. Z biologického hlediska se jedná o útlum funkce vaječníků, čímž dochází ke snížení tvorby hormonů estrogenu a progesteronu – pozvolna dochází k zastavení menstruačního cyklu a následné ztrátě plodnosti.

Žena sice není po menopauze schopna otěhotnět přirozenou cestou, nicméně jsou známy případy, kdy se podařilo umělé oplodnění.

Produkt Hodnocení Recenze
TOP 1 - Menoxin Hodnocení: 5 hvězd
Recenze
TOP 2 - Aktivní život Hodnocení: 4 hvězdy
Recenze
TOP 3 - Potraviny Hodnocení: 3 hvězdy
Recenze
4. - Bylinné čaje Hodnocení: 3 hvězdy -
5. - Menox 45 Hodnocení: 3 hvězdy
Recenze

S námi menopauzu zvládnete lépe

Snažíme se vám – ženám – v menopauze pomáhat, to je smyslem našeho magazínu. Přestože se jedná o běžný a přirozený jev, jeho průběh není vždy jednoduchý, i proto se vám snažíme maximálně pomoci. Ukážeme vám příznaky menopauzy i doplňky stravy v průběhu menopauzy, které zmírní obtíže při menopauze. Stejně tak vám nabídneme test, díky kterému zjistíte, zda jste opravdu v přechodu.

Vyzkoušejte jedinečný doplněk stravy pro ženy Menoxin, který je zárukou klidného zvládnutí přechodu u žen – bojujte proti přírodě právě sílou přírody.

Pravidelně testujeme a srovnáváme produkty, metody a doplňky stravy, které jsou vhodné k užívání při menopauze – výrazně snižují její obtíže a napomáhají při menopauze. Při testování a recenzování produktů spolupracujeme také s našimi čtenářkami, které se velkou mírou podílí na konečném hodnocení – i to je důvod, proč jsou naše recenze skutečně objektivní.

Menopauza a její příznaky

Pokud se ptáte, jaké jsou příznaky menopauzy, je to velmi individuální. Obecně jsou takové, že se sice mohou týkat menopauzy, ale i jiných obtíží – jsou značně nejednoznačné a velmi obecné.

Velká část z nich je navíc negativních, naštěstí je však možné je poměrně lehce zmírnit, a to převážně doplňky stravy s vysokým obsahem fytoestrogenů, pomůže také takzvaná hormonální substituční terapie, avšak pozor na její rizika.

Hlavní příznaky klimakteria

  • bušení srdce a tlak na hrudi
  • návaly horka a zvýšené pocení, zvláště v noci
  • nespavost a jiné poruchy spánku
  • změna nálad, nervozita a podrážděnost
  • únava, ospalost a výrazné snížení libida
  • ojediněle deprese
Vše o symptomech menopauzy

Běžný průběh menopauzy

Průběh menopauzy můžeme rozdělit do různých období, přesněji řečeno – do cyklů. Každý cyklus je svým způsobem charakteristický a díky tomu můžete lehce odhadnout, v jakém stádiu přechodu se zrovna nacházíte. Celkově se menopauza dělí na 4 cykly.

Menopauza: na co si dát pozor?

Menopauza je často zrádná v tom, že se během ní velmi rychle přibere na váze a velmi těžce se následně shazuje. Proto, pokud si chcete během přechodu a následně po něm, udržet svou postavu, měly byste ještě více zintenzivnit fyzickou aktivitu, rozhodně se nespoléhejte jen na diety, ty by měly vždy sloužit jen jako doplnění sportovního stylu života.

Věděli jste, že v době narození se ve vaječníku nachází asi 1–2 miliony folikulů, které jsou později odpovědny za produkci hormonů a přípravu vajíčka k ovulaci i oplodnění. Postupně se snižují, po první menstruaci je jich pouze přibližně 500 000. V období menopauzy klesne počet folikulů jen na asi 1000 – i to je důvod, proč je tak nemožné otěhotnět přirozenou cestou.

Nezapomínejte, že pravidelná fyzická aktivita udržuje vaše tělo vitální, podporuje růst svalové hmoty a odbourává nadbytečné tuky. Stejně tak celkově zpevňuje kostru a celé tělo. V období menopauzy se o své tělo musíte starat více než kdykoli předtím.

Klimakterium není konec mladého života, ale začátek nové moudrosti…

Vyzkoušet ověřený produkt

Jak zjistím, že procházím menopauzou?

Jestli právě procházíte menopauzou, nebo se nezadržitelně blíží, to odhalíte opravdu velmi jednoduše. Soustřeďte se na popsané příznaky, pozorujte se delší dobu, zhruba týden a všechny případné obtíže si zaznamenávejte – následně vše objektivně a racionálně vyhodnoťte.

TIP: Přečtěte si náš článek, pomocí kterého odhalíte, jestliže právě procházíte menopauzou. Skvělý test, který odhalí i přicházející menopauzu aneb jak zjistit, že procházím menopauzou.

Takzvaný menopauzální index hodnotí 10 hlavních příznaků klimakterického syndromu a dělí je do tří kategorií tohoto syndromu: lehké, střední a těžké. Mezi sledované a vyhodnocované příznaky patří: návaly horka, návaly potu během dne i během spánku, poruchy spánku, podrážděnost, závratě, poruchy soustředění, bolest kloubů, bolest hlavy, bušení srdce a depresivní stavy. Přesné stanovení klimakterického (menopauzálního) indexu vám stanoví lékař.

  • lehkým syndromem trpíte, jestliže dosáhnete pouze 20 bodů a méně
  • pro střední syndrom je charakteristických 20–35 bodů
  • těžký syndrom je diagnostikován při více jak 35 bodech

Jak proti menopauze účinně bojovat

I vy sama si můžete během menopauzy pomoci. U každé ženy však probíhá individuálně, proto je velmi těžké dávat konkrétní rady. Určitě bystě měly pravidelně navštěvovat svého gynekologa, a to v každém případě, ať už jste v jakémkoli cyklu menopauzy. Dbejte také o své tělo a žijte aktivně a zdravě, snažte se sportovat a udržovat si vitalitu a dobrou fyzickou kondici. Velmi důležitá je také strava. Vhodné je začlenit do stravy i doplňky na zmírnění obtíží menopauzy.

Snižte projevy menopauzy pomocí doplňku stravy Menoxin, který vám bude skvělým pomocníkem při obtížích. Stejně tak je dobré změnit jídelníček, pokud nevíte jak, pomůže vám náš jedinečný článek 50+ potravin, díky kterým na vás bude menopauza krátká.

Pomáhám ženám s menopauzou

Vím vše o menopauze - Andrea Vaňková

Jmenuji se Andrea Vaňková a snažím se pomáhat ženám v období menopauzy, protože jsem si sama prošla tímto cyklem. pomáhat. Jelikož velice ráda píši a tvořím, požádala jsem svého nevlastního synovce, zda by mi vytvořil magazín, kde bych mohla pomáhat ženám s jejich problémy. Netrvalo to dlouho a já měla vlastní webové stránky. Vše dělám ve volném čase, protože žiji běžný život a aby návody s tipy měly nějakou publikovatelnou frekvenci, požádala jsem o pomoc mé dvě dlouholeté kamarádky.

Veškeré tipy a rady, které najdete v našem magazínu, jsou skutečně funkční a sami na sobě jsme je otestovali, proto věřím, že pomůžeme mnoha ženám s jejich obtížemi a vysvětlíme vše, co se pod pojmem menopauza neboli klimakterium skrývá. Především doporučuji všem ženám, aby jejich menopauza neovlivnila jejich psychiku a uvědomily si, že jde o běžný životní cyklus, kdy žena přechází do jakési hlubší moudrosti.